Tillbaka i Bangkok och snart hemma igen

Ah, det sparkas och snurras och slas kullerbyttor hela tiden, jag far knappt sova langre! Na, sa illa ar det inte, men efter mat och nar det ar dax for sangen, da ska det alltid borjas med ett gympapass... =)
Men vi mar bra, allihopa och trivs har i varmen, aven om det blir lite val svettigt ibland..

Igar kom vi tillbaka till Bangkok efter en bat och bussresa pa 6.5 timme. Urs, vad obekvamt det var, men det gick bra, at middag och sag en film pa TV innan vi sonade. Lyx for oss eftersom vi inte ens har haft ett elutag i var lilla  bungalow pa Koh Chang, inte ens kunnat lada mobilen, och nu kunde vi se en hel film, skithaftigt! =)

Sista tiden pa Koh Chang gick valdigt fort, jag hade mycket tid under mitt trad i skuggan pa stranden, fick manikyr och pedikyr och at massor med glass. Kjell som inte har samma lugn i sig och kan absolut inte ligga stilla en dag, har paddlat kajak, gatt promenader for att kopa glass at mig, och sen tagit hjalp av thailandarna att lara sig hantera eld, som pa de fireshow vi har sett pa stranden. En pinne som brinner i var ende och de snurrar den och kastar och haller pa. Det fick han for sig att han ville gora sa de hjalpte honom i tva dagar, fast utan eld, bara pinne och han blir riktigt duktig, stolt ar han i alla fall, sa nu rycker nog kvastskaftet nar vi kommer hem ar jag radd!! =)

Nu i Bangkok sa ar det shopping som galler, Kjell ar ute nu och letar dragkedjor och annat han behover till ballongen och jag orkar bara ga i ett par timmar, sen maste jag vila, sa da passade det bra med lite internet innan lunch.

Vi ses och hors!

Mer Thailand

Har flyter det pa, vi har givetvis varmt, soligt, lugnt och skont. Hander inte sa mycket att skriva on, vi tar det lugnt och solar, badar aker lite moppe ibland, gar runt i lilla byn som har ett par butiker med klader och annat smatt, laser bebistidningar, loser korsord och ja... ingenting speciellt med andra ord.

For ett par dagar sen hyrde vi moppe och akte och halsade pa elefanterna, gick i skogen och hittade vattenfall och akte runt pa ostra sidan av on, den ar inte alls lika turistig annu. Vi fick oss en regnskur sa det var ganska skont, rensade luften lite.
Em liten kul sekvens var att mitt ute pa en liten liten grusvag pa vag mot ett av vattenfallen sa star tva bilar mitt i vagen, den ena bilen har reklam fren en resort pa sidan och se ar amerikaner eller engelskman, och den andra bilen ar en pickup med oppet flag, som ar overfyllt med ol, wiskey, sprit och gud vet vad, i kartonger, lador och backar. Vi hade kommit precis mitt i affaren! De sneglade lite pa oss nar vi passerade, stallde in en lada till med ol i bilen och skrattade lite nervost. Vi asgarvade nar vi passerat och fattade vad vi precis sett, tankte vanda och fota, men gjorde det inte tyvarr! Sa gor man affarer i Thailand!

Magen vaxer och vaxer, kommer lite bilder pa det senare, men jag borjar bli ganska stor och tjock nu! Lovar att det kommer att bli en fotbollsspelare for det ar knappt en lugn stund darinne, sparkas och ror sig hela tiden numera, knappt en lugn stund! Skont med varmt vader och stora klanningar, ser inte alls fram emot att forsoka komma i min vinterjacka, den lar ju inte ga att knappa over magen denna vinter ar jag radd...

Bilder

Bild 1  Vi gick manga timmar i Bangkok och blev trotta i fotterna, da kan man fa fotmassage av fiskar som ater upp doda hudceller pa fotterna at en! Laskigt och ganska kittligt!
Bild 2  Frukost pa Koh Chang
Bild 3  Strandpromenad
Bild 4  En stund pa gungan
Bild 5  VI halsade pa elefanterna men red inte, inte bra for magen fick vi hora
BIld 6  En promenad i djungeln

Thailand vecka 2

Vi har det fortfarande bra har, solen fortsatter skina pa oss och regnet haller sig borta. Temperaturen i vattnet ar fantastisk och jag ligger som en gudinna under en palm mest hela dagarna. Haller mig ur solen sa mycet det gar for det ar valdigt varmt i solen, men lite bruna ar vi allt.

Vi var ute pa moppe-tur igar, dar vi ar pa Ko Chang heter Lonley Beach, och ligger ungefar pa mitten men lite mer soder ut. Sa vi borjade med att aka till den sodra udden. Dar ligger in liten fiskeby som heter Bang Bao. Den ligger pa palar ut i havet med massor med shopping, men det var betydligt dyrare priser an i ovrigt. Mycket vackert stalle. Vi akte vidare och hittade en jattefinstrand dar vi badade och solade en stund. Efter att ha insett att vagen inte gar runt hela on utan slutar helt tvart, vande vi och akte norr ut istallet. Blev lite mer shopping i nagra sma byar och vi stannade aven och kikade in pa ett par resort-stallen. Wow.. Om man bara hade pengarna... Da skulle vi bo riktigt fint har, men det ar lite for dyrt for var budget tyvarr, men riktigt fina stallen finns det!

Dagarna rullar forbi ganska snabbt utan att vi gor sa mycket, Kjell har kopt sig en snorkel sa han har nagot att gora, vissa dagar ar det bra vatten och vissa lite samre, men det haller honom sysselsatt i alla fall. Jag har lite krampor, kanns i bade hofter, rygg och ben att jag blir tyngre, sa jag orkar inte gora sa mycket om dagarna, trivs valdigt bra under min palm, men vi gar fina promenader pa stranden och myser mycket pa terassen dar de spelar musik och har goda fruktdrinkar.

Hoppas ni har det bra dar hemma i snon, massa kramar fran oss!

Thailand, 1:a veckan

Hej allihopa och kul om ni tittat in har igen. Vi ar ju inte i Italien langre, utan i Thailand, men vi kor pa med samma blogg.

Vi reste fran Arlanda i lordags och vi ankom Thailand pa sondag morgon.
Checkade in pa hotellet, en bit fran centrum men anda nara. Tog tre natter dar och hann med en masas shopping, nattmarknader, god mat, stora gallerior och avgaser, avgaser, avgaser... Ett tag trodde jag att plutten skulle hosta ihjal sig dar inne! Hemsk trafik verkligen, sa vi forsokte halla oss i taxibilar och inomhusgallerior sa mycket som mojligt.

Vi tog sedan buss ett par timmar for att komma till baten som skulle ta oss till Ko Chang. Val framme efter ganska manga timmars resande har vi nu parkerat oss i paradiset.
Hoppas jag kan lagga upp lite bilder senare men det ar verkligen helt fantastiskt har. Vi har en liten hut, alltsa hydda, med en sang och en liten toalett, det ar allt, en lampa i taket men inget eluttag, men ca 30 meter till stranden, en restaurang under stjarnorna dar man sitter pa golvet pa madrasser, dricker massor med olika juice-shaker, (las ol i Kjells fall) och ater massor med god mat. Bara sitter och hanger, glor pa havet, palmerna, regnskogen som ligger bakom oss, badar i vatten som ar riktigt varmt, och bara har det sa bra!

Vi har inte planerat hur lange vi stannar har, men med den har semesterkanslan som vi har nu sa kan det nog bli ett tag. Det enda som ar sakert ar att vi kommer hem den 1 dec till Sverige igen.

I ovrigt sa har vi cirkus i magen nastan varje kvall, full fart och fullt os, sa ni behover inte oroa er, vi mar bra, alla tre!