Sverigeresan

Så var man tillbaka i verkligheten då, tillbaka i värmen, i huset hos älsklingen.

Resan till Sverige var lyckad, stressad men lyckad. Nästan alla uppdrag blev utförda, mys med syskonen + Carro och Alice, bilen är inköpt, lägenheten är såld, massor med "svenska saker" är med, så som smågodis, kaviar, delar till "skit-Volvon", nya böcker, lite sommarkläder, pilotskjorta till Kjell, grill mm.

Försäljningen och utflytten gick smärtfritt, pappa och jag bar kartonger och möbler medan mamma städade och vi var klara på 6-7 timmar. Är nu kund hos Shurgard!

Efter en grillafton på Heby-vis med öl, snaps, vin, kött, kyckling, halloumi ,grönsaker och färsk potatis blev det tidig morgon innan vi kom i säng.

Söndagen tänkte jag "vila" lite från alla åtaganden och titta på tjejernas fotbollsmatch utanför Uppsala. Tyvärr slutade kvällen med ett par timmar på akuten då lillasyster sträckte ut ett ledband i knät och hoppar nu på kryckor... Inte så lyckat med tanke på student, flytt till Sthlm och börja nytt jobb på måndag. Hang in there, tjejen, hoppas det går bra!!

På måndagen blev det en tur till Sala och lite shopping. Fick se "Carros butik", nya HM som öppnat, du är så duktig gumman!

Efter det bar det av till knivsta med pappa för att titta på bilen vi hittat, en Nissan Xtrail -04

Den var hur fin som helst, inget att fundera på, köpte den typ direkt!

På tisdagen var det dax att lämna över nycklarna till nya ägaren av lägenheten och eftersom jag redan packat bilen full rullade jag vidare söderut direkt efter det. Ett snabbt stopp hos Volvo-Jonas och hos Åse på Upp & Ner, sen bar det av, 280 mil att köra, ensam, men första etappen blev bara till Helsingborg där jag bodde på Scandic, (tack pappa), vilket var väldigt skönt!

Sen körde jag hela vägen ner till Nürnberg innan jag sov i bilen på en lastbilsparkering, ja, va fan, har ju vanan inne på att sova i bilen, och eftersom jag shoppat en del i sverige var det läge att "spara" lite pengar... =) Klockan 16.15 rullade jag in på parkeringen och mötes av en jättefin blombukett på trappen, en kall öl och en stor kram! Äntligen hemma!


En lugn kväll, lite vin, god mat, prat prat prat, vi somnade ganska snabbt, Kjell hade flugit i Tavarnelle med Stefano på morgonen och jag var helt slut efter all körning, och dessutom blev inte vilan särskillt lång då vi hade flygning nu i morse, på´t direkt ba´!

Gick jättebra, trevlig familj med två barn, mycket trevligt att "vara tillbaka" =)

I morgon är det flygning i Montisi med Robert, sen är det kanske lugnt några dagar, men det kan ju hinna ändra sig, man vet aldrig.


Vad Kjell har haft för sig under min tid i Sverige är lite svårt för mig att skriva om, och han lär ju förmodligen inte göra det själv, så ni får nästan ringa och fråga honom om ni vill veta! =)

Det jag kan berätta är att ett par flygningar har genomförts utan min närvaro, varan en, då det strulade till sig med chaufför, men kreativ som han är gick han till lokala pizzerian och frågade pizzabagaren (!) som mer än gärna ställde upp trots att han aldrig kört med släp. Ibo, afrikan som bott i frankrike men de senaste 16 åren är bosatt i italien. Vad kan man säga?! Problemet löst och flygning genomförd med glada passagerare, det är huvudsaken!


Kolla in hemsidan, snart är den klar! http://www.sienaballooning.com/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0