Några dagar på landet innan jul

Nu är vi här igen, jag vet att jag inte uppdaterat er på länge, men det har inte funnits någon inspiration till det.
Vi är i Heby, igen, vi trivs bra här, på landet, i kylan och snön. Vi tog tåget idag, började med tunnelbanan, sen tåg till Uppsala för att därifrån åka buss då tåget till Heby var inställt... Emma tyckte inte det var så kul, första biten gick bra, men på bussen blev det väldigt tråkigt... Men väl framme och några slick i ansiktet senare från Knut så var allt bra igen. Dom trivs så bra ihop dom två. Knut ger henne sin pipleksak, hon slår lite med den i golvet så den låter och ger sen tillbaka den till honom, eller gömmer den under benen eller rumpan så han måste böka lite på henne för att få fram den. Han trivs väldigt bra under hennes matstol oxå, ibland ramlar det ner någon kexbit omedvetet och ibland släpper hon ner lite åt honom ändå. Idag regnade det frikadeller över honom, hon fick äta själv direkt ur skålen och det är ju inte så lätt!

Jag tror jag har allt klart inför jul, har bara ett bekymmer och det är en leverans som inte hann komma innan vi åkte, som kommer till ett ulämningsställe i Skarpnäck. Antar att de kräver legitimation vid hämtning, så jag vet inte hur jag ska lösa det. Hade inte tänkt åka hem nått mer innan jul efter som Kjell kör taxi varje dag fram till 23:e, men vi får väl se. Måste ju ha sista julklappen! Ör ganska nöjd med mina fynd i år, vissa är bättre än andra så klart, men över lag tror jag alla kommer bli nöjda.

I morgon hoppas jag sovtiderna stämmer så vi kan gå ner till Kyrkis, det är öppna förskolan här i byn, förhoppningsvis finns det lite barn att leka med där en stund. Vet inte alls vilken uppslutning det brukar vara, eller om det ens är någon så här en vecka innan jul, men det visar sig. Annars blev det ju en promenad i alla fall. Ska posta sista julkorten oxå, har några kvar som inte gått iväg ännu. Tror det är sista dagen i morgon, får inte glömmas!

Hoppas vi får träffa Carro och Ronja oxå, de är här i byn till fredag, så en date måste vi hinna med.

Nehe, blev inte så mycket vettigt skrivet den här gången heller, men jag ska inte radera och strunta i att publicera denna gång, då tror ni väl att vi gått under jorden  =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0