Pyssel

Ikväll har jag pysslat med tända ljus, Elvis julskiva och ett glas rött som sällskap. Jag har fixat med julkorten och slagit in paket. Haft en riktigt produktiv och mysig kväll faktiskt!
Emma är tillbaka i sina rutiner igen, dvs sover på kvällen utan mig och vaknar inte var 5:e minut av att hon hostar eller snorar. Däremot har hon en ny kul morgonrutin som rotat sig de senaste dagarna. Hon har ju tidigare velat ha sin välling vid 2:30 och sen sovit till 6:00, ibland 7:00 då hennes dag börjat. De senaste dagarna har hon istället tagit vällingen vid 5-tiden och sovit till 8:30 !!!
Jag blev jättechockad när jag kollade på klockan, men glad så klart! Det är jätteskönt att få sova så länge!!
Men det är svårt att planera dagen när man inte vet hur nästa kommer att se ut, jag menar, vaknar hon vid 6-tiden så behövs tre sovstunder under dagen, men vaknar hon vid 8:30 behövs bara två, osv.
Ett evigt pusslande!  =)

I morgon ska vi försöka komma iväg mot Uppsala vid 9-tiden, får se hur det går =) Lite bebismys är planerad! Vi ska hälsa på Carro och Ronja under dagen, så Kjell får sova lite. Han är ute och kör taxi i natt och alla nätter fram till måndag morgon.
Fredagen ska vi spendera på IKEA är tanken, behöver lite ljus och annat småkraffs.
I helgen hoppas jag vi får besök av Julia på lördag kväll, lite sällskap vore ju trevligt, många ensamma kvällar blir det när Kjell är ute och kör, och nu är Artur ute och far oxå så kanske vi kan få ihop en schysst middag och lite mys.

Sen bär det nog av till Heby igen nästa onsdag när Kjell går på nästa monsterpass. Leka lite med Knut och kanske ge mormor och morfar en ny chans att ta Emma en natt, det går nog lite bättre när hon inte är sjuk! Haha, dom hade henne en natt förra helgen när vi var där, så jag skulle få sova. Men det gick inte så bra.. Hon var vaken vid 1-tiden och ville ha välling, sen småsov hon med uppvak en gång i halvtimmen fram till 5, då ville hon upp. Sen trodde dom att hon skulle sova en stund när klockan blev framåt 7, men icke, 30 minuter, sen upp igen. Men sen blev hon ju jättedålig med feber, hosta och snor överallt, stackarn...
Hoppas bara SJ har fått ordning på alla tåg tills dess, ser på nyheterna nu vilket kaos det verkar ha varit söder ut de senaste dagarna! Usch, fy fan för att bli fast på ett tåg!



Kommentarer
Postat av: julia

jag kommer gärna på lördag!

2010-12-02 @ 09:55:19
Postat av: Jennie

Bra! Du ska inte med till IKEA på förmiddagen/dagen?

2010-12-02 @ 22:40:02
Postat av: julia

joooo gärnaaaa. tror jag. hehe. ska handla lite julklappar idag efter jobbet så får se hur ekonomin ser ut efter det lilla kalaset. hörs om det.

2010-12-03 @ 10:04:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0