Helgen

Har precis haft världens mysigaste helg, det var länge sen vi slappnade av så mycket! I fredags kom nya TVn så det blev givetvis slappande framför den hela kvällen. Vi hann även med att städa och röja upp saker på vinden så det blev riktigt fint här hemma, bara liiite verktyg kvar... Sånt som vi kommer att behöva den närmsta tiden... Hm..
Lördagen gick fort, uppe tidigt och finslipade sista städningen, förberedde mat och väntade sedan in Roffe och Eva som kom vid halv sex. Serverade sparris med parmesan, rostade pinjenötter, ruccola och balsamico till förrätt. Rotfruktsgratäng med fläskfile till varmrätt och hemmagjord chokladmouse-bomb till efterrätt.
Ee en massa italienskt vin till detta och vi såg melodifestivalen med ett öga. Fy fasen så dåliga de var denna veckan, inte värt att titta på! Och då är jag ändå inbiten och längtar varje vecka efter lördag... Nej, jag vart väldigt besviken, har vi inte bättre artister i sverige?
När deras taxi rullat iväg blev det skidskytte och nästa besvikelse, jag vet, kanske lite höga krav att tro att Sverige ska ta medalj första dagen, men va tusan, jag trodde verkligen på Jonsson! Men men, dök i säng efter loppet och somnade direkt. Måste försöka vända på dygnet och sova till lunch om jag ska orka se OS ju!
På söndagen vaknade jag av frukost på sängen, blommor och ett stort hårt paket. Lätt yrvaken fattade jag inte varför, men min älskling hade givetvis kommit ihåg Alla Hjärtans Dag.
Han tyckte att jag var värd en ny dator, (min laptop har tyvärr åkt ett par gånger för mycket i golvet under Italien-resan, varit i kyla, värme och ja, helt enkelt tagit ganska mycket stryk, så den låter som en tröska typ)och jag satt mest och såg chockad ut. En helt ny MacBook pro, liten och söt, tyst och smidig och passar i handväskan! Haha, jag blev så superglad! Sen hade vi myssöndag och gick inte ur sängen före lunch. Lite italiensk pasta till lunch och till kvällen hade vi bord på Villa Källhagen vid gärdet, blev serverade citronmarinerad rödingfile till förrätt, oxfile med tryffelpotatis till varmrätt och creme brulee till efterrätt. Ojojoj, va nöjd vi var efter det! Vin fick vi till också, både vanligt och alkoholfritt, så det kändes lyxigt även för mig, även då jag fick köra hem sen... =)
En helt perfekt helg med andra ord, med magen i vädret och någon som tar hand om mig, jag kan inte må bättre! Om det inte vore för hemsk ryggvärk just nu, men det får man väl ta. Hela måndagen låg jag i soffan, flyttade mig bara mellan den, sängen och badkaret. Sjukt ont i ryggslutet och det känns som att hon vill ut snart.. Vet att det är 4-6 veckor kvar, men jag tror inte hon stannar där inne så länge! Vi ska till barnmorskan nu i veckan igen för att se att magen har växt, tydligen hade den inte gjort det sist vi var där, så jag hade samma mått som två veckor innan, vilket tydligen oroade BM lite, men jag tror inte det är någon fara, hon far runt och sparkar, slåss och lever loppan där inne så hon växer nog som hon ska. Hur som, en koll till på torsdag, ultraljud om det inte hänt nått, osv. Vi får se...
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0