Blä blä blä

Har inget vettigt att skriva, men känner att jag borde uppdatera er.. Ahhh...

Vi har varit i Heby några dagar, någon fest blev det ju inte i Uppsala, men det var trevligt ändå, massa god mat, som vanligt, något glas vin och en skräckis på lördagskvällen. Inte fy skam!! En hel del shopping blev det å, fast jag hade glömt plånboken hemma, skitsmart, så ska jag göra fler gånger! Emma fick en massa nya kläder, vi fick med en massa nytt julpynt hem och lite doftljus och annat smått och gott  =)

Emma har lärt sig åla, hon tar sig fram, med viss möda, sträckor på 1-3 meter innan hon ledsnar... Det går ju så sakta!! Mycket roligare att gå! Med gåvagnen eller en pall som går att putta framför sig. Då går det riktigt fort!
Hon är fortfarande snuvig och hostig, har varit så i två veckor nu, förstår inte vad som är knas, kanske dax för en tur till VC igen, men vad kan dom göra??

Kjell är ute och kör taxi så här hemma är det tyst och lugnt som i graven. Han ska köra i morgon med, sen hemma en dag och sen en tur till U&N. Han håller sig sysselsatt, och det är ju bra.
Inför jul kommer det bli mycket jobb för honom, så det blir nog några fler svängar till Heby för oss. Förstår inte varför, men han tycker det är svårt att sova när vi är hemma...  =)

Nu ser vi fram emot lördag som betyder BOWLING med familjen som kommer till stan. Först bowlar vi på eftermiddagen och sen käkar vi middag, avslutas nog hemma hos oss så lillgrodan kommer i säng ordentligt.
Jag har inte spelat bowling på flera år, dels pga året i Italien och sen pga magen. Ska bli såååå kul!!
Sen ser jag fram emot att få börja julpynta. Har nya fina julgardiner ligger här bredvid mig, har en ny jättefin stjärna, en toksnygg adventsljusstake som mor min och jag komponerat ihop själva i lite modernare stil än den klassiska, har för första gången i mitt liv små porslinstomtar att placera ut (dock ej inom räckhåll från Emma som redan bitit i luvan på en av dom med sina små gaddar) und so weiter. Jag gillar julen och har alltid gjort det, men i år ser jag fram emot den lite extra, det är ju trots allt Emmas första jul!  =) Hon har för övrigt redan provat sin tomteluva .....  =)

Måste snart börja klura ut alla julklappar oxå. Det är svårt i år... Alla börjar bli så stora och vuxna! Duger inte med små kraffs-saker längre! Hallå familjen, tar gärna emot tips!!!
Ser ut som att julafton och juldagen blir i Heby och annandagen blir i Stockholm, sen tar nog Emma och jag tåget tillbaka till Heby igen på måndagen eftersom Kjell ska tjäna pengar i mellandagarna och kommer sen upp till Heby igen till nyår.
Ah, men det är låååångt dit, november är en jättelång månad.. och dyr!

Har tyvärr inga nytagna bilder att bjuda på, kamerasladden ligger för långt bort, sorry, men här kommer en favorit i repris!




Kommentarer
Postat av: julia

haha den där bilden alltså, skulle jag kunna ha som fondvägg i min framtida stora lägenhet.



på tal om julklappstips, jag tar mer än gärna emot hushålls/hem/inredningsgrejer i år. tyyyp som, ett fint pålakan (men till stort täcke då vi är på g att skaffa oss ett sådant), allt som har med ljus att göra, lyktor, stakar, du vet ju själv hur kul det är med sådant =), kanske en mysig och stor halsduk eller en mössa, bla bla. SJÄLV DÅ? vad behöver du??

2010-11-17 @ 07:51:28
Postat av: Jennie

Jag behöver en snygg och bra stektermometer!!! =)

2010-11-17 @ 18:58:35
Postat av: julia

haa ha gu vad tråkig du är

2010-11-18 @ 12:14:42
Postat av: Vronkan

Vad kul att dom blev bra! Det var så lite så=) Man ska dela med sig av livets goda;)

2010-11-18 @ 13:47:57
URL: http://dethandlarommigpamin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0