Vilket väder!

Mysigt:

* Lagom kallt
* Snö
* Klar luft
* Moddfritt
* Varma kläder
Omysigt:

*Oplogade vägar
*Snålblåst
*Snö som inte faller utan yr runt
*Glömma mössan på hatthyllan


Vi har riktig vinter i Heby just nu, det har snöat i ett dygn och det yr runt och lägger sig i drivor. I morgon kommer kylan, ska visst bli mellan -10 och -15 grader den kommande veckan. Jag visste inte det när jag packade, har varken med mig vinterkängorna eller vinter jackan... Emma har full utrustning med sig, och det är väl huvudsaken det. Jag kanske får köpa ett par långkallingar i Sala i morgon när vi ska in och shoppa lite, sen klarar jag mig nog oxå.

Idag har vi varit i Morgongåva och hälsat på Satu och Saga. Vi fick komma till den Öppna Förskola de går till och vara med på lek och sång stund.
Lite taskig planering gjorde dock att vi var tvugna att åka hem för att äta lunch, sova och gå med Knut efter en stund men vi kommer kanske dig igen!
Har även kollat upp vad som finns i Heby och här är det Kyrkis på torsdagar. Det ska vi testa nästa gång. Ser ju på Emma att hon är alldeles för ovan med andra barn! Det är inte bra, hon måste komma ut lite mer och få leka med jämnåriga. Det kan man ju förstå, att det inte är så kul att umgås med morsan varenda dag!   =)

I morgon som sagt är det en sväng till Sala, om vägarna är körbara. Tanken var att vi skulle åkt till Carro och Ronja i Uppsala men dels är vägarna inte kul, dels har vi mammas lilla bil och där får inte vagnen plats och Emma har sin gamla bilstol som hon "ligger" i, alltså babyskyddet, och hon gillar inte den. Man ser ju inte ut genom fönstret då!!!
Så det blir nog ingen resa dit den här gången, vi hoppas på bättre väglag och bättre förutsättningar nästa gång!
Så lite shopping i Sala, kanske någon julklapp till någon, glögg från bolaget ska vi ha till helgen, ska känna och klämma lite på klänningen jag vill ha till jul som finns på KappAhl, tycker den är så fin!


På lördag är det loppis i Folkets Hus, dit ska vi så klart. Är helt besatt av att handla second hand just nu. Köper massor på Blocket och Tradera. Går ofta till Hela Människan och Möjligheternas Hus. Alltså, när det gäller barnkläder och leksaker. Även inredningsprylar. Inte kläder till mig själv eller andra vuxna, så långt har jag inte kommit.
Men seriöst, varför ska jag köpa dyra leksaker som går att köpa begagnat och som ett eller två barn har lekt med innan? Jag vet ju själv hur mycket vi har samlat på oss de senaste 8 månaderna i både kläd och leksaksväg som Emma har använt en eller två gånger, jättefina kläder som hon växte ur alldeles för fort som knappt är använt. Klart som f*n att ett annat barn kan ha det efter henne! Så jag ska snart samla ihop en stor hög med saker och sälja eller lämna vidare till välgörenhet!

Så. till sist, lite Emma-uppdatering då:
Ålar, i full fart framåt, sätter inte i knäna, men tar sig fram över golvet genom en snygg stil som går ut på att sätta i händerna och tårna och vicka på rumpan  =)
Har ställt sig upp ett par gånger mot möbler och saker
Går med gåvagnen eller leklådan framför sig
Älskar att gunga
Äter som en hel häst, dagens nyhet blev keso med banan, jättegott!
Tittar efter lampan
Klappar händerna (ibland)




Kommentarer
Postat av: angelica

Du, testa att köpa strumpbyxor med muddar på knäna till Emma, så blir det inte lika halkigt när hon väl får för sig att testa o krypa på knäna :) Finns att köpa här: http://www.minipeople.se

Klicka på Barnkläder i menyn, och sen på Krypmudd så hittar du dom :) En kompis har köpt sånna till sin dotter och dom tycker att dom är toppen.

Kram

2010-11-26 @ 09:28:43
URL: http://www.angelicas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0